מהו קוד של משרד הבריאות?

קוד של משרד הבריאות הוא למעשה סוג של מסמך אשר ניתן מטעם משרד הבריאות והוא מהווה אישור לסיוע במימון עבור בתי אבות סיעודיים או בתי אבות לתשושי נפש, בין אם מדובר במימון מלא ובין אם מדובר במימון חלקי.

מימון בתי אבות הוא לא עניין פשוט. מדובר בהוצאה כספית גבוהה שלא כל משפחה יכולה לעמוד בה, והדבר יכול לפגוע באופן מהותי ביכולת של המטופל הנצרך לכך לקבל את הטיפול המתאים לו ואת הליווי הנכון ביותר עבורו. עבור בני הגיל השלישי, בתי אבות הם המסגרת המתאימה ביותר לטיפול צמוד ואיכותי, ובמיוחד אם מדובר במטופלים הזקוקים לטיפול סיעודי או תשושי נפש.

קוד של משרד הבריאות לבית אבות מאפשר סיוע של משרד הבריאות במימון ההרשמה והאשפוז בבית האבות במחלקות הסיעודיות או המחלקות לתשושי הנפש וכך מסייע למטופלים לקבל את הטיפול המתאים להם ולדאוג לאיכות חיים טובה עבורם ככל האפשר.

מי זכאי?

הזכאות לקבלת קוד של משרד הבריאות נקבעת בהתאמה לבחינה של משרד הבריאות אודות מצבו של המטופל. הבחינה הזו בוחנת האם הוא עונה על ההגדרות של חולה סיעודי או תשוש נפש, מה שהופך אותו לחולה במצב בו הוא לא יכול לדאוג לעצמו באופן שוטף ויום יומי ולכן זקוק לפתרון נכון יותר ומגורים בסביבה בה הוא יקבל את כל מה שהוא זקוק לו וליווי צמוד בכל יום.

לאחר קביעת ההגדרה, כי המטופל הוא אכן סיעודי או תשוש נפש, משרד הבריאות יבחן מסמכים המעידים על המצב הכלכלי והסוציאלי של המטופל עצמו ושל בני משפחתו ויחליט האם הוא זכאי לקבלת מימון חלקי או מימון מלא.

האם ניתן לקבל מימון עם קוד של משרד הבריאות בכל מקום?

התשובה היא לא. על מנת שתוכלו לקבל סיוע במימון של משרד הבריאות לאחר קבלת קוד של משרד הבריאות עליכם לפנות אל מוסד אשר פועל ברישיון משרד הבריאות ויש לו הסכם עם המשרד לשיכון וטיפול במטופלים בעלי קוד גריאטרי ולכן חשוב מאוד לקבל ליווי צמוד לאורך כל התהליך ולבצע בחירה נכונה.

אז מה בעצם צריך לעשות?

1

פגישה לבחינת מצב בריאותי תפקודי

2

התאמת ציפיות למשפחה

3

ייעוץ בנושא מימון לבתי אבות ומהן הזכויות

4

קבלת קוד – סיוע ופניה משותפת למשרד הבריאות

5

סיוע בפניה למימוש תנאים בביטוח סיעודי

6

ליווי והיכרות עם בתי אבות רלוונטים

7

קשר ישיר וצמוד עם המשפחה לכל אורך התהליך וגם לאחריו

למה לבחור בי?

מציאת פתרון בזמן קצר

סיוע כשלים בירוקרטיים ומציאת פתרונות

לווי אישי וצמוד ללא תשלום נוסף

חסכון בזמן וכסף !

סגירת תפריט
דילוג לתוכן