בחירת בית אבות

בחירת בית אבות

בחירת בית אבות

אם אתם עומדים לפני העברה של אחד מההורים שלכם, או שניהם, אל בית אבות, אחד הדברים הקשים ביותר שאתם וודאי ניצבים מולו הוא הבחירה של בית האבות. בחירה נכונה של בית אבות הינה בחירה שתשפיע על ההורים שלכם, על איכות החיים שלהם, על ההנאה שלהם וכן, גם על הבריאות שלהם.

אז איך בוחרים בית אבות בצורה נכונה וטובה? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

הבדלה בין סוגי בתי האבות

רבים חושבים כי ההבדל הוא או בית אבות או דיור מוגן, אך למעשה יש הבדלים נוספים שיש לקחת בחשבון גם בתוך הקטגוריה הזו לפני שמבצעים את הבחירה. סוג בית האבות אליו תפנו עם ההורים שלכם חייב להיות מותאם למצב שלהם. למשל, בית אבות אשר פועל ברישיון של משרד העבודה והרווחה  מתאים לקשישים עצמאיים ותשושים, בתי אבות סיעודיים מיועדים לחולים סיעודיים וישנם בתי אבות שלמים, או מחלקות ייחודיות, המותאמים לתשושי נפש או חולים במצב סיעודי מורכב.

לכן, השלב הראשון בבחירת בית האבות הוא כמובן להבין את הצרכים של הקשיש ולחפש את סוג בתי האבות המתאימים עבורו.

מה צריך לקחת בחשבון בבחירת בית האבות?

לאחר שמצאתם את סוג בית האבות המתאים, עליכם לקחת בחשבון כמה נתונים אשר ישפיעו על הבחירה שלכם. בדקו כל נושא כזה לעומק כך שהבחירה שלכם תהיה מותאמת בצורה הטובה ביותר לצרכים של ההורים שלכם או של בני המשפחה אשר עומדים לעבור אל בית האבות:

  1. מיקום – המקום בו נמצא בית האבות הוא בעל השפעה רבה על המתגוררים בו. לדוגמא, יש מבוגרים שיעדיפו בית אבות בקיבוץ או בסביבה כפרית שקטה מאוד, ויש כאלו שיעדיפו דווקא את האזורים המרכזיים והרועשים בהם הם ירגישו חיים יותר. בנוסף, יש לקחת בחשבון את המרחק של המיקום מבני המשפחה. הקשר עם בני המשפחה והביקורים לאחר המעבר אל בית האבות הינם חשובים מאוד, ואתם חייבים לבחור במקום שיהיה נוח עבור בני המשפחה להגיע ולבקר ולשמור על רצף ללא קשיי מרחק מאתגרים.
  2. אווירה – קחו בחשבון כי מלאחר המעבר בית האבות יהיה הבית החדש של ההורים שלכם. עליכם לבחור מקום בו האווירה מתאימה להם וזה נושא שאתם חייבים להתרשם ממנו בעצמכם. פנו אל המקום עצמו, הסתובבו בין הדיירים, הרגישו את האווירה וכך תוכלו להבין האם אכן זהו המקום המתאים.
  3. שירותים – בתי אבות מעניקים מגוון רחב של שירותים לדיירים בהם, מלבד שירותים טיפולים רפואיים. בחרו בית אבות המציע מגוון תכנים עבור הדיירים כמו רפואה משלימה, פעילויות חברתיות, שירותים אישיים ועוד.
  4. דת – במידה ומדובר במבוגר דתי, חשוב מאוד לבדוק כי בית האבות יכול להציע לו את שירותי הדת המתאימים לו כמו בית כנסת זמין, אוכל כשר, התאמות שונות בימים של חגים ושבתות וכדומה.
  5. תנאי מגורים – בדקו את תנאי המגורים במקום, את מספר הדיירים בכל חדר, הגינות והחצרות, החללים המשותפים, רמת הניקיון והתחזוקה של המקום וכדומה. כל אלו ישפיעו על איכות החיים של המתגוררים במקום בצורה משמעותית.
  6. הצוות – כדאי להכיר את הצוות ולהתרשם מהם באופן אישי, גם דרך חוות דעת של דיירים שכבר מתגוררים במקום וגם מהיכרות אישית תוך כדי הפגישות במקום.

כל הנתונים הללו הינם נתונים שישפיעו בוודאות על איכות החיים של הדיירים בבית האבות ואם אתם פונים עם ההורים שלכם אל בית אבות, וודאו כי אתם פונים אל בית אבות איכותי שמתאים להם היטב.

היעזרו בהמלצות

הדרך הטובה ביותר לצמצם את רשימת בתי האבות ולמצוא את בית האבות הנכון והמתאים ביותר עבור ההורים שלכם היא באמצעות המלצות. אם יש לכם חברים או בני משפחה שיש להם הורים בבית אבות כזה או אחר, פנו אליהם. אנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם גם יוכלו לתת לכם המלצות על בתי האבות השונים וגם לסייע לכם במידע חשוב מאוד על התהליך שהם כבר עברו.

ואם אתם זקוקים לסיוע נוסף, אנחנו כאן ונשמח לעמוד לשירותכם ולהפוך את ההליך המורכב הזה, גם פיזית וגם נפשית, להרבה יותר קל וברור, עם צוות מקצועי ומומחה בתחום על כל גווניו.

בטבלה המצורפת מפורטים המצבים השונים – סטטוסים, של הקשיש שבהם יש צורך באשפוז לתקופה ממושכת, מחלקת האשפוז המתאימה, משך השהות השכיח  והגורמים המממנים את השהות

*מתוך אתר משרד הבריאות

הגדרת המצבהמחלקה המתאימהמשך האשפוז השכיחהגורמים המממנים
עצמאי – ללא ירידה משמעותית בתפקודי היומיום הבסיסייםלרוב אין צורך

הערה: לעיתים אנשים בוחרים לעבור מביתם למסגרת דיור מוגן, במימון פרטי או לעיתים בסיוע של גורמים ממשלתיים (כגון משרד הרווחה) על רקע בעיות סוציאליות.
תשוש – סובל מירידה קלה על בינונית בתפקודי היומיום הבסיסיים וזקוק לעזרה חלקית בפעולות היומיום.מעון לזקנים – מחלקה לתשושיםמספר שניםפרטי (במימון המשפחה)
או
משרד הרווחה (באמצעות לשכת הרווחה ברשות המקומית) עם השתתפות המאושפז ובני משפחתו.
סיעודי – סובל מירידה קשה וקבועה בניידות, בתפקודי היומיום הבסיסיים ובמצב הבריאות, כתוצאה ממחלה כרונית או מליקוי קבוע, וזקוק לטיפול ומעקב במסגרת אשפוז רפאוית סיעודית לתקופה ממושכת.מחלקה סיעודיתמספר שניםפרטי (במימון המשפחה
ו/או ע"י ביטוח סיעודי)
או
באמצעות משרד הבריאות עם השתתפות המאושפז ובני משפחתו  
תשוש נפש – מסוגל להתהלך אולם סובל מירידה משמעותית
וקבועה בתפקודי המוח (דהיינו ירידה קוגניטיבית, שיטיון, דמנציה),
עם ירידה בזיכרון, בהתמצאות, בשיפוט וכו', במידה כזאת שהוא זקוק לעזרה מלאה בפעילויות היומיום לרבות הלבשה, רחצה, אכילה, שימוש בשירותים, הכוונה בניידות והשגחה על בטיחותו בכל שעות היממה.
מחלקה לתשושי נפשמספר שניםפרטי (במימון המשפחה
ו/או ע"י ביטוח סיעודי)
או
באמצעות משרד הבריאות עם השתתפות המאושפז ובני משפחתו
סיעודי מורכב – חולה עם שילוב של ירידה קשה וקבועה בתפקודי
היומיום הבסיסיים ובעיות רפואיות פעילות
ו/או מצב רפואי בלתי יציב, המצריך טיפול וניטור רפואי – יותר מאשר חולה במחלקה סיעודית, אך פחות מאשר חולה באשפוז במחלקה חריפה (בבי"ח כללי).
לדוגמא: פצע לחץ עמוק, בעיות נשימתיות קשות, צורך בטיפול תוך-ורידי מתמשך, מחלה במצב סופני וכדומה.
מחלקה לסיעוד  מורכב תומךחודשים ספוריםבאמצעות קופת החולים עם השתתפות המאושפז/ משפחתו. יש לפנות לקופת החולים.
מונשם לטווח ארוך – חולה הזקוק להנשמה מלאכותית דרך טרכיאוסטומיה לזמן ממושך (בפרט, אם הועברר מבי"ח כללי לאחר שהות של לפחות חודש, ונעשו לו לפחות שלושה ניסיונות גמילה של צלחו).הנשמה ממושכתחודשים עד שניםבאמצעות קופת החולים, ללא השתתפות המאושפז/ משפחתו. יש לפנות לקופת החולים.
תוכן עניינים

מתן פתרונות לעצמאים,
סיעודיים,תשושי נפש והחלמה

התאמה וליווי לבתי אבות
ודיור מוגן

הייעוץ ניתן ע"י ילנה לובונץ
גרונטולגית מוסמכת, בעלת ניסיון

שירות מקצועי,
אדיב ואישי ללא תשלום

אז מה בעצם צריך לעשות?

1

פגישה לבחינת מצב בריאותי תפקודי

2

התאמת ציפיות למשפחה

3

ייעוץ בנושא מימון לבתי אבות ומהן הזכויות

4

קבלת קוד – סיוע ופניה משותפת למשרד הבריאות

5

סיוע בפניה למימוש תנאים בביטוח סיעודי

6

ליווי והיכרות עם בתי אבות רלוונטים

7

קשר ישיר וצמוד עם המשפחה לכל אורך התהליך וגם לאחריו

למה לבחור בי?

מציאת פתרון בזמן קצר

סיוע כשלים בירוקרטיים ומציאת פתרונות

לווי אישי וצמוד ללא תשלום נוסף

חסכון בזמן וכסף !

נושאים נוספים:

סגירת תפריט
דילוג לתוכן